loading...

astor

بازدید : 1
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 17:27

موزه دار آباد تهران

تهران با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود یکی از جذاب ترین شهرهای ایران که گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است، جتذبه های تاریخی و طبیعی و امکانات متنوع رفاهی در کنار هم این شهر را نسبت به دیگر شهرهای ایران متمایز کرده است، دراین مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و دیدنی درتهران موزه دار آباد بپردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر استانبول تهران را از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی و تاریخچه موزه دارآباد تهران

موزه دار آباد تهران یکی از جاذبه های دیدنی در تهران که طبیعت و حیات وحش را به نمایش گذاشته است، موزه دار آباد تهران یکی از بناهای تاریخی که متعلق به دوره پهلوی می باشد، که بعد از سال ها در سال 1372 توسط شهرداری خریداری شد و در سال 1376 طی بازسازی و تغییرات به موزه طبیعت و حیات وحش تبدیل گشت. این موزه در زمینی به مساحت 12000 مترمربع ساخته شده است، زیربنای این موزه 2500 مترمربع وسعت دارد، در این موزه شما می توانید انواع نمونه های زیستی متنوع ایران تمام موجودات زنده از گیاهان، جانوران، باکتری ها و حتی موجودات ذره بینی را مشاهده نمایید. در این موزه حدود 26 گونه از موجودات مختلف از جمله خرگوش ها، جوندگان، گوشتخواران، گربه سانان، گوزن، خرس ها، ببرها، فک ها و بیش از 165 گونه پرنده از مجموع حدود 517 گونه پرنده‌ در ایران وجود دارد، که در ادامه با جانوران این مجموعه و بخش های آن آشنا خواهید شد.

بخش ها و دیدنی های موزه دارآباد

موزه دارآباد تهران دارای ۸ سالن مجزا می باشد که نام های مختلفی دارند بخش های مختلف دیدنی و زیادی که هر بخش دارای مجموعه جاندارانی مختلف اختصاص دارد همچنین بخش هایی نظیر کارگاه های علمی، دوره های آموزشی، نمایشگاه ها در این موزه قرار دارد. در ادامه با بخش های این موزه بیشترآشنا خواهید شد.

بازدید : 0
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 13:28

شهرستان تفت

یزد یکی از استان های کویری در مرکز ایران که دارای شهرها و شهرستان های بسیار زیادی می باشد، یکی از شهرستان های این استان که امروز قصد داریم به معرفی آن بپردازیم شهرستان تفت می باشد، این شهرستان در استان یزد قرار گرفته است، و دارای تاریخچه و قدمت بالایی می باشد، درادامه آس چارتر به معرفی این شهرستان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران یزد را به راحتی تهیه نمایید.

معرفی شهرستان تفت

شهرستان تفت در 10 کیلومتری جنوب غربی یزد قرار گرفته است، این شهرستان حدود 5846 کیلومتر مربع وسعت دارد، مرکز این شهرستان تفت و دارای سه بخش، 3 شهر و 10 دهستان و 1444 آبادی و 336 روستای دارای سکنه می باشد. این شهرستان دارای قدمت بالایی از دوران قبل از اسلام می باشد، طبق تحقیقاتی که انجام شده است نقاشی هایی بر روی کوه ارنان در ناحیه پشتکوه کشف شده است، که نشان دهنده قدمت آن می باشد که به 12 هزار سال قبل بازمی گردد. همچنین روستای توران‌ پشت که تاریخی ترین روستای شهرستان تفت می باشد که مربوط به دوران توران دخت ساسانی می باشد. از دیگز آثار باستانی این شهرستان می توان به مسجدجامع بید اخوید و مسجد جامع نیر که متعلق به سده یازدهم می باشد و بقعه‌های شیخ جنید، چهل دختران، سیدگلسرخ و پیرمراد توران پشت که متعلق به قرن هشتم و نهم و دهم و یازدهم است و خانقاه یا بقعه شاه خلیل ثانی، از نوادگان شاه نعمت اللّه ولی بوده است که مربوط به قرن نهم می باشد، اشاره کرد.

آب و هوای شهرستان تفت

این شهرستان دارای آب و هوایی خنک و نیمه بیابانی است، میزان بارندگی در این شهرستان حدود 141 میلیمتر در سال می‌ باشد. تفت بخاطر قرار گیری در دامنه‌های شیرکوه دارای تابستان های خنک تری می باشد.

موقعیت اجتماعی شهرستان

شهرستان تفت در جنوب غربی یزد قرار گرفته است، این شهرستان از شمال به شهرستان صدوق، از شمال شرقی به شهرستان یزد، از شرق و جنوب شرقی به شهرستان مهریز، و از غرب و جنوب غربی به شهرستان ابرکوه منتهی می شود.

بازدید : 0
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 9:52

آبشار دره عشق شهر کرد

آبشار دره عشق در ۱۳۰ کیلو متری شهرکرد منطقه مشایخ شهرستان اردل مجاور روستای دره عشق واقع شده است، آبشار دره عشق از دل کوه بیرون می آید و دارای 100 متر ارتفاع می باشد که آب با سرعت بسیار بالایی از دل کوه به بیرون می جهد، آبشار دره عشق دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیاد و طبیعتی بکری می باشد که می توان به انارستان و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک اناری اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد کرمانشاه از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید

چشمه دیمه شهرکرد

چشمه دیمه از جاذبه های دیدنی در شهرکرد که از اصلی ترین چشمه‌ هایی که آب زاینده‌ رود را تامین می ‌کند، چشمه دیمه دارای آبی زلال مواد مغذی و املاح معدنی بالایی می باشد، چشمه دیمه شهرکرد دارای مناظر بی نظیر در اطرافش می باشد و از امکانات مناسبی نیز برخوردار می باشد، گردشگران می توانند در این اطراف این چشمه کمپ . چادر بزنند و شب را به راحتی می توانند اقامت کنند. چشمه دیمه شهرکرد بعنوان یکی از جاذبه های طبیعی در فهرست میراث طبیعی ایران نیز ثبت شده است.

بازدید : 1
شنبه 29 ارديبهشت 1403 زمان : 10:39

معرفی بهترین رستوران های اهواز

اهواز با در دست داشتن غذاهای خوش طعم جنوبی و خوشمزه باعث شده تا به غذاهای لذیذ جنوبی معروف بشود مردمان اهواز بسیار خونگرم و مهربان می باشند قطعا سفر کردن به این شهر جنوبی خاطره ای فوق العاده به همراه خواهد داشت ، شهر اهواز با غذاهای دریایی و کباب های اهوازی مورد پسند همه نوع سلیقه است بعد از گشتن در شهر زیبای اهواز مطمئنا به دنبال رفع خستگی در بهترین رستوران های اهواز هستید از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما این رستوران ها را معرفی کنیم در ادامه همراه اس چارتر سامانه خرید بلیط لحظه آخری هواپیما باشید.

رستوران فرنگی کام اهواز

این رستوران در محله کیانپارس اهواز و خیابان فلکه سوم کیانپارس قرار دارد ، این رستوران دارای غذاهای ایرانی خوشمزه ای می باشد.

ادرس رستوران فرنگی کام : استان خوزستان ، اهواز ، فلکه سوم کیانپارس

تلفن تماس : 06133913020

رستوران رادین اهواز

این رستوران جزو بهترین رستوران های اهواز محسوب می شود که برای هر سلیقه ای غذا دارد و می توانید با خیال راحت سفارش بدهید همچنین این رستوران برای علاقمندان به فست فودی هم غذا دارد ، کارکنان این رستوران بسیار خوش برخورد می باشند.

ادرس رستوران رادین : استان خوزستان ، اهواز ، خیابان فردین ، نبش دی

تلفن تماس : 06133757283

بازدید : 1
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:56

تخفیفات بزرگ در جمعه سیاه

خرید با تخفیف های عالی همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است. جشنواره‌ها و مناسبت‌هایی که در طول سال با هدف حراج محصولات برگزار می ‌شوند منجر به هجوم مشتریان می‌ شوند که اغلب برای هر دو طرف سودآور است؛ مشتریانی که می‌ توانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت‌های پایین‌تر، اغلب کمتر از قیمت‌های بازار به دست آورند، سود حاصل از تعداد زیاد مشتریان و فروش بالا و فروشندگانی که محصولات خود را ثابت نگه می دارند. بلک فرایدی یکی از بزرگ ‌ترین و معروف‌ ترین حراج‌های جهان است که هر ساله در پایان نوامبر و قبل از شروع سال نو آمریکایی برگزار می ‌شود، حراجی فوق ‌العاده که مشتریان زیادی را ساعت‌ها قبل از باز شدن فروشگاه‌ها در صف‌های طولانی به سمت خود می ‌کشاند تا بتوانند خرید منطقی بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را برای سال آینده خرید نمایند.

بلک فرایدی فرصتی عالی برای فروشندگان است تا در مدت زمان کوتاهی فروش بزرگی داشته باشند. این روز به دلیل آن که به تعطیلات آخر سال نزدیک است، معمولا شلوغ‌ترین روز خرید در کل سال محسوب می ‌شود. اما ایده اصلی حراج جمعه، تخفیف در همه چیز است. فروشگاه هایی با تخفیف و حاشیه سود کمتر که مشتریان را تشویق می کرد تا در شب سال نو تقاضا را با هزینه کمتر برآورده کنند، این اقلام معمولاً محصولات بسیار جذابی مانند گوشی های پرچمدار، تلویزیون های بزرگ، جدیدترین نسل دوربین ها یا جدیدترین و گران ترین لباس ها در بازار هستند و با تخفیف های شگفت انگیز حتی 70 درصد از قیمت اصلی خود ارائه می شوند. طبیعی است که فروشندگان این اقلام را با ضرر عرضه می کنند و فروش عمده نیز غیر منطقی است. به همین دلیل محصولات با تخفیف ویژه محدود بوده و معمولا در ثانیه اول حراج به پایان می رسند. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

بازدید : 3
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 9:15

سواحل و بنادر تفریحی بندرعباس

یکی از مقاصد گردشکری، تفریحی و صنعتی در ایران جنوب کشورمان می باشد، شهر ها و جزایر زیبای جنوبی از پزطرفدار ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در بین مردم ایران و جهان شناخته شده است. بندرعباس شهر جنوبی و گرم با مردمی خونگرم و مهمانواز که دارای جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری می باشد، بندرعباس یک شهر اقتصادی که دارای بمادر مهم تجاری است و از نظر صنعتی یکی از مهم ترین مراکز برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ایران محسوب می شود. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرعباس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

بازدید : 3
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 10:16

تالار دفاع مقدس

در این قسمت تصاویر و پوسترهای فیلم های سینمایی دفاع مقدس را می توانید مشاهده نمایید.

تالارهای باقی مانده موزه سینما

از بخش های این موزه می توانیم به تالار سینمای کودک‌ونوجوان، تالار تماشاخانه موزه سینما، تالار صدا و دوبله موزه سینمای ایران، عمارت شاه‌نشین، تالار علی حاتمی، تالار خانه فرهاد و تالار نام‌آوران سینمای ایران اشاره کنیم همچنین در این بخش 40 هزار عکس از هنرمندان سینمای ایران، 50 هزار جلد نشریه سینمایی، 3 هزار قطعه از مستندات تاریخی و قراردادها، 2500 عدد پوستر فیلم و 4 هزار نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را که نگه داری می شود می توانید ببینید از دیگر نکاتی که هنگام وارد شدن به این موزه باید بدانید عکاسی است یعنی برای عکاسی کردن حتما باید اجازه بگیرید.

کافه های باغ فردوس

در این مجموعه بعد از دید و بازدید و خستگی بعد از پیاده روی می توانید به کافه هایی که دراین مجموعه قرار دارد سری بزنید از جمله این کافه ها، کافه سینما و کافه ویونا است که در غرب عمارت و بالای سالن سینما توگراف قرار دارد و دارای دو فضای باز و یک سالن بسته می باشد نام فضای باز این کافه ها محوطه‌ی پالت و تراس آفتاب‌- مهتاب است، برای دیدن این کافه ها و استفاده و از ان می توانید بلیط ارزان هواپیما کیش تهران را تهیه نمایید و از فضای باز کافه استفاده نمایید.

کافه ویونا را می توانید بعد از ورودی محوطه باغ در سمت چپ و کنار جوی اب وسط باغ مشاهده نمایید این کافه هم شامل فضای بیرونی و داخلی است.

مجسمه های باغ فردوس

در این باغ می توانید دو مجسمه را مشاهده نمایید که علت وجود هر کدام از انها را خواهیم گفت اولین مجسمه مربوط به بوعلی حسن‌ بن حسن هیثم می باشد که این شخص یک دانشمند بزرگ ایرانی و ملقب به ابن هیثم است حال می خواهید علت ان را بیابید، علت تحقیقات ویژه ای درباره نور و بینایی بوده است که برای اولین بار اتاق تاریک را در کتاب المناظر خودش را به کار گرفته است اختراع این اتاق تاریک باعث شد تا بعد ها تحول بزرگی در صنعت عکاسی به وجود بیاید که همین باعث شد تا سینما اختراع بشود و به همین خاطر مجسمه این شخص در وسط باغ قرار دارد و از مجسمه های دیگر می توانیم به مجسمه برنزی از سهرودی و در اخر یک مجسمه نیم تنه از استاد عزت الله انتظامی را خواهید دید که روبه رو موزه است.

بازدید : 8
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 17:34

آرامگاه اوحدی مراغه

یکی از مهم ‌ترین آثار تاریخی در شهر مراغه آرامگاه شیخ رکن ‌الدین مراغه‌ ای است، مقبره موجود در این آرامگاه مربوط به رکن‌الدین ابوالحسن مراغی مشهور به اوحدی مراغه ‌ای می باشد وی یکی از عارفان و شاعران پارسی ‌گوی مشهور دوره ایلخانی بوده است. آرامگاه شیخ رکن ‌الدین مراغه‌ ای درون باغی سرسبز قرار گرفته است، این مقبره از نظرمعماری یه شکل مربع می باشد و کف آن سنگ فرش شده است، و برای رسیدن به مقبره باید از سه پله به سمت بالا بروید. این آرامگاه در ۳۰ بهمن سال ۱۳۸۶ هجری شمسی با شماره ۲۱۰۸۰ ثبت ملی شد.

گنبد غفاریه

گنبد غفاریه از دیگر بناهای تاریخی در مراغه است که در زمان حکومت ایلخانیان توسط پادشاه ایلخانی سلطان ابوسعید بهادرخان در قرن هشتم در سال 725 و 728 هجری قمری ساخته شده است. گنبد غفاریه چهارمین مزار از مزارهای پنجگانه محسوب می شود. گنبد غفاریه داری بنایی آجری و مربعی شکل است و شامل دو طبقه است که بر بالای سکویی سنگی و سردابه دخمه ای قراردارد. گنبد این بنا دارای گنبدی با دو پوشش می باشد، که در سال های اخیر از بین رفته و دوباره توسط سازمان میراث فرهنگی تعمیر و مرمت شده است. این بنا همچنین دارای ستون هایی می باشد که در 4 گوشه این بنا قرار گرفته است، و با آجر روی آنها تزئین شده است.

بهترین فصل سفر به مراغه

مراغه همانطور که گفتیم دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی می باشد و این شهر بخاطر قرار گیری در دامنه جنوبی کوه سهند و مجا.رت با رودخانه صوفی چای دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سردی می باشد. از این رو بهترین فصل برای سفر به مراغه نیمه ی اول سال فصل های بهار و تابستان می باشد. که هوا در این منطقه بسیار عالی و متعادل می باشد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران تبریز در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

نویسنده: شادی شادکام

بازدید : 4
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:31

موزه های قشم

قشم یکی از زیباترین جزیره های ایران است، قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به‌عنوان بزرگ ‌ترين جزيره خليج فارس محسوب می‌ شود. این جزیره زیبا در ناحیه آب‌ وهوایی نیمه‌ استوایی قرار دارد، به همین خاطر علاوه بر داشتن آب و هوای خوب دارای جاذبه های گردشگری فروانی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر برای سفر قشم را انتخاب می کنند، مطمئنا قشم بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود شما می توانید در این جزیره به تفریحات آبی، جزیره گردی، و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین بازدید از موزه های قشم بپردازید، در این مقاله آس چارتر به معرفی موزه های قشم می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر ارزان تهران قشم را از این سامانه تهیه نمایید.

بازدید : 5
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 13:56

رستوران درسا قلهک دره تهران

رستوران قلهک دره یکی از رستوران های پرطرفدار در تهران که در منطقه ای خوش آب و هوا در محیطی دلپذیر قرار گرفته است، در منوی این رستوران انواع کباب های خوشمزه قرار دارد که با بهترین کیفیت و بهترین مواد تهیه شده است، این رستوران دارای پرنسلی مجرب و کاربلد و آشپزهای حرفه ای می باشد، دکوراسیون این رستوران بسیار شیک و جذاب می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری کیش تهران را به راحتی در این سامانه تهیه نمایید.

آدرس رستوران درسا قلهک دره: تهران، همت غرب، بعد از پل آزادگان، ورودی آبشار تهران، خیابان اردبیلی، بین شهرک ثامن و اسکان سبز، باغ قلهک دره

رستوران کاه گل تهران

رستوران کاه گل یکی از رستوران های سنتی تهران با فضایی گرم و دلنشین و دکوراسیونی جذاب با چیدمان سنتی با کادری مجرب و بهترین سرآشپزها با منویی با انواع غذاهای سنتی ایرانی به یکی از پرطرفدارارین رستوران های در شمال تهران تبدیل شده است، در منوی این رستوران انواع متنوع غذاها همچون: ، چلو کباب سلطانی مخصوص گوسفندی، چلو کباب برگ گوسفندی، چلو کباب بختیاری، چلو کباب کوبیده مخصوص، چلو کباب لقمه مخصوص، چلو جوجه کباب سینه، چلو جوجه کباب با استخوان، چلو کباب وزیری، چلو کباب لقمه نگین دار، چلو جوجه کباب مخصوص ران، خوراک بال و کتف کبابی، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، خوراک ناگت، خوراک کوکتل پنیر، چلو ماهی قزل‌آلا، زرشک پلو با مرغ، دیزی سنگی مخصوص گوسفندی و محبوب ترین غذای این رستوران چلو کباب شیشلیک مخصوص کاه گل می باشد.

آدرس رستوران کاه گل: تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، روبروی نمایندگی دلونگی

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 179
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 99
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 1340
  • بازدید سال : 2899
  • بازدید کلی : 2899
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی