loading...

astor

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:22

مهم ترین آثار موزه لوور پاریس

در موزه لوور پاریس بیش از ۳۵۰ هزار اثر هنری و تاریخی نگهداری می شود، آثار تاریخی و با ارزشی که از تمدن‌ های باستانی قبل از قرن ششم میلادی تا قرن نوزدهم می باشند و از مشهورترین آثار در این موزه می توان به نقاشی مونالیزا مشهورترین نقاشی جهان اثر لئوناردو داوینچی، نقاشی تاج ‌گذاری ناپلئون به‌ عنوان امپراتور فرانسه اثر ژاک لویی داوید، نقاشی یراق دوز در حال کار اثر یوهانس ورمیر، نقاشی مرد و دستکش اثری از پائولو ورونززه، نقاشی ازدواج در قانا اثری از پائولو ورونززه، نقاشی قایق مدوسا اثری از نقاش فرانسوی تئودور ژریکو، نقاشی دختر یتیم در گورستان اثر اوژن دلاکروا، نقاشی سوگند هوراتی‌ ها، مجسمه نیکه ساموتراس، مجسمه ونوس میلو، مجسمه اسب مارلی، مجسمه کاتب نشسته، نقش برجسته گاو بالدار، الماس نایب‌ السلطنه می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران پاریس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 13:17

باغ دولت آباد یزد بلند ترین بادگیر دنیا

از باغ های قدیمی شهر یزد باغ دولت اباد چهار منار یزد است که این باغ بلندترین بادگیر خشتی دنیا را دارد، ارتفاع این بادگیر 8/33 متر است. شما هم اگر می خواهید با بلند ترین بادگیر دنیا اشنا بشوید بلیط چارتری کیش یزد خود را از سایت اس چارتر تهیه کنید و به این شهر سفر کنید.

تاریخچه باغ دولت آباد یزد

باغ دولت اباد یزد در اواخر دوران افشاریه، در سال 1160 هجری قمری توسط شخصی به نام علی رضائیان صباغ که معروف به (خان بزرگ ) سرسلسله خاندان خوانین یزد بنا شد. این خان ابتدا قناتی به طول 65 کیلومتر را بنا کرد و اب را از مهریز به یزد و باغ دولت اباد یزد می رساند و پس از ان مجموعه حکومتی را ساخت. مساحت این باغ حدود 000/70 متر مربع و شامل ساختمان ها، حوض ها، ابنما می باشد و همچنین دارای درختان انار و انگور که محیط زیبایی را فراهم اورده است می باشد.

قدمت این قنات به بیش از 200 سال می رسد و از 5 رشته تشکیل شده است، این قنات از ارتفاعات مهریز سرچشمه می گیرد و پس از به کار انداختن چند اسیاب ابی باغ دولت اباد یزد را ابیاری می کرده است در حال حاضر این باغ توسط چاه نیمه عمیق مجاور ابیاری می شود، همچنین جالب است بدانید باغ دولت اباد یزد در اثار ملی ایران و یونسکو به ثبت رسیده است.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 16:41

کشتی یونانی کیش

یکی از جاذبه‌ های گردشگری جزیره کیش که سالانه توریست‌ های زیادی را به سمت خود می ‌کشاند، کشتی یونانی است. جالب است بدانید که آخرین مالک این کشتی یک فرد یونانی بود و علت نامگذاری کشتی یونانی هم به همین دلیل است. در ادامه آس چارتراطلاعات کاملی درباره کشتی یونانی و تاریخچه آن در اختیار شما قرار خواهد داد. شما می توانید بصورت آنلاین بلیط هواپیما کیش را از سایت آس چارتر تهیه نمایید و به این جزیره زیبا سفر کنید.

تاریخچه کشتی یونانی

در سال 1322 شرکت ویلیام هامیلتون در کشور اسکاتلند کشتی را به وزن 7061 تن و به طول 136 متر ساخت. اين كشتی در سال های بين 1388 تا سال 1344، در مالكيت خطوط كشتيرانی ايران با نام‌ های سيروس فارس‌ و همدان در تردد بوده است. جالب است که بدانید کشتی یونانی نام هایی چون: امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی، همدان و زمانی که کشتی به گل نشست نامش کولا اف بوده است. البته دلیل اینکه این کشتی با نام کشتی یونانی شناخته می شود این است که آخرین مالک کشتی فرانگولیس و کلیافس از یونان بوده اند و به همین دلیل نام کولااف را از آن خود کرد. سرانجام در سال 1345 میلادی این کشتی در جزیره کیش به گل نشست و درحالیکه 80 روز تلاش مستمر برای بیرون کشیدن آن انجام شد اما به دلیل وزن بالای این کشتی هیچ موفقیتی حاصل نشد و باتوجه به اینکه از نظر اقتصادی هم دیگر مقرون به صرفه نبود سرانجام مسافران و خدمه مجبور به ترک آن شدند و بار آن هم که نفت بود به طور کامل تخلیه شد.

سرگذشت کشتی یونانی کیش

در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو در بخش غربی جزیره کیش، کشتی یونانی (با نام کوالا اف) در سواحل این جزیره هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان باز گردد به گل نشست و همین امر موجب تعجب اهالی بومی این روستا شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری فکر می کنند کوالا اف، یک کشتی پرتغالی در کیش است و حتی تعدادی نیز بر این باورند که کشتی یونانی در قشم قرار دارد اما حقیقت این است که این سازه متعلق به یونان بوده و چندین سال است که کشتی یونانی در جزیره کیش قرار دارد و امروزه به نماد و یکی از جاذبه های توریستی کیش تبدیل شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط ارزان هواپیما اصفهان کیش در مشهد می باشد.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:14

مرکز خرید دامون کیش

مرکز خرید دامون از بهترین مراکز خرید کیش بشمار می رود، این مرکز خرید در خیابان وصال کیش قرار دارد و اجناس در این مرکز خرید دارای کیفیت بالا و همچنین قیمت بالایی می باشد، اگر به دنبال لباس های شیک و برند هستید مرکز خرید دامون کیش بهترین گزینه می باشد، از امکانات این مرکز خرید می توان به فودکورت ، پیست اسکیت روی یخ اشاره کرد، در مرکز خرید دامون شما می توانید انواع پوشاک، انواع لوازم دیجیتال، کیف و کفش، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، فروشگاه های موادغذایی و شکلات تهیه نمایید.بلیط هواپیما تهران کیش را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

مرکز خرید تجاری کیش

از مراکز خرید لاکچری کیش می توان به مرکز خرید تجاری کیش می باشد، این مرکز خرید بسیار بزرگ در زمینی به وسعت 11000 متر مربع در سال 1379 با 4 طبقه و حدود 470 واحد احداث گردید، مرکز خرید تجاری کیش از مراکز خریدی که می توانید انواع برند ها و پوشاک مارک را از آن تهیه نمایید، از اجناس و محصولات این مرکز خرید می توان به پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی ،کفش و کیف، مواد خوراکی، زیورآلات، عینک و ساعت، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و موبایل و تجهیزات رایانه‌ ای اشاره کرد، این مرکز خرید همچنین دارای امکاناتی نظیر رستوران گردان ، کافی شاپ ، فست فود می باشد.

بازدید : 0
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 9:37

آبشار آب سفید عروس آبشارهای ایران

منطقه ی الیگودرز لرستان از مناطق ییلاقی و سردسیر استان است که طبیعت آن در فصل بهار و تابستان دیدنی می‌شود. آبشار آب سفید در حوالی 77 کیلومتری این شهر قرار گرفته است، پس دور از انتظار نیست اگر آب و هوایی خنک برای آن تصور کنیم. ارتفاع این آبشار به 35 متر و پهنای عاج آن به 15 متر می‌رسد. در زبان محلی به آب سفید «او اسپید» می ‌گویند و این به خاطر تشکیل شدن حباب‌های سفید بر اثر برخورد قطرات آب آبشار با هواست. این آبشار زیبای لرستان در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث طبیعی ایران، به ثبت رسید.

آبشار نوژیان بلندترین آبشار لرستان

یکی دیگر از معروف ‌ترین آبشارهای لرستان، نوژیان است که در 40 کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است. «نوژیان» در زبان محلی معنای آب زنده می‌دهد و گفته می‌ شود این نام به خاطر تغییر شکل آبشار در فصول پرآب و کم آب است. ارتفاع این آبشار به 95 می‌رسد و همانند آبشار بیشه با فرود آب بر روی صخره، به رودخانه سزار روانه می‌گردد. عطر گیاهان دارویی در حوالی آبشار هوش از سر هر رهگذری می‌ برد و مسیری برای یک طبیعت‌ گردی ناب پیش رویتان می‌ گذارد. برای رسیدن به نوژیان از سه راهی خرم آباد- بروجرد- دورود و بعد از طی 14 کیلومتر، به تابلوی آبشار نوژیان می ‌رسید که به سمت چپ باید بپیچید. از اینجا تا پای آبشار حدود 38 کیلومتر در مسیری کوهستانی و جنگلی بلوط در راه خواهید بود. بخشی از این مسیر که حدود 5 کیلومتر می‌ شود، جاده ‌ای خاکی است که می‌توانید با احتیاط و ماشین عبور کنید. طرفداران محیط زیست توصیه می‌ کنند که وسایل نقلیه را از طبیعت هر چه دورتر نگه داریم بهتر است و شاید کار درست این باشد که این مسیر خاکی را با پای پیاده طی کنیم. برای بازدید از این آبشار زیبا کافی است در اولین فرصت به دست آمده بلیط پرواز مشهد خرم آباد خود را تهیه کنید و راهی سفر بشوید.

بازدید : 1
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 17:30

جاذبه های بندر لنگه

یکی از قدیمی ترین بنادرجنوبی در جنوب کشورمان بندر لنگه که در استان هرمزگان قرار دارد، بندر لنگه یکی از مهم‌ ترین و قدیمی ‌ترین بنادر ایران محسوب می شود. این بندر در گذشته به بندر مروارید شهرت داشته است زیرا مروارید در این منطقه یکی از مهم ترین اقلام برای تاجران ثروتمند بود. و صید مروارید یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم شهر بندر لنگه بود. بندرلنگه با داشتن ساحلی زیبا و دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از بنادر گردشگری در ایران محسوب می شود در ادامه به معرفی این جاذبه ها خواهیم پرداخت. آس چارتر به شما ایت امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر شیراز بندرلنگه را در این سامانه تهیه نمایید.

پوشش گیاهی بندر لنگه

بندر لنگه دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد و در نزدیکی راس‌السرطان قرار دارد به همین دلیل آب و هوای استوایی را تجربه می کند، این منطقه دارای پوشش گیاهی همچون: درختان بومی کنار، نخل، سمر، سلم و درختان صد ساله جمبو می باشد. گیاهان در این منطقه در برابر کم آبی و شوری آب بسیار مقاوم هستند. درختان صد ساله این منطقه مانند جمبو حدود 100 سال عمر می کند، این درخت در حدود 300 سال پیش به ایران آورده شد، قد طول این درخت به 14 متر می رسد، درختان جمبو دارای میوه ای به نام جم می باشد که خواص دارویی فراوانی دارد، همچنین از چوب این درخت ارزش زیادی دارد و از کاربردهای فراوانی برخوردار است.

پوشش جانوری بندرلنگه

بندر ساحلی لنگه دارای پوشش جانوری زیادی از انواع پرندگان همچون پرستوی دریایی، مرغ دریایی و حواصیل می باشد. همچنین پرندگان دیگری همچون تیهو، کبک، عقاب ماهی‌گیر، هوبره، بالابان، چک‌چک، دلیجه و شاهین و انواع ماهی ها و لاکپشت در این منطقه وجود دارد که زیستگاه آنها می باشد.

بازدید : 2
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 13:10

چگونگی کشف دریاچه گهر

بسیاری از گردشگران خارجی، به دریاچه گهر لرستان با نام “دریاچه ایران” شناخته می‌شود. این شناخت بر اساس توصیف‌های زنگلیسی به نام ایزابلا لوسی بیشاپ صورت گرفته است، که در سال ۱۸۹۰ میلادی به مدت سه ماه در این منطقه تحقیقات انجام داد و به مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر از اطراف آن راهپیمایی کرد.

اما اسناد تاریخی معتبر نشان می‌دهد که دریاچه گهر لرستان برای اولین بار توسط یک زمین‌شناس اتریشی به نام آ- رودلر کشف شده است. آ- رودلر در سال ۱۸۸۸ موفق به ارتفاعات زاگرس فتح کرده و سپس دریاچه گهر لرستان را کشف کرد. این زمین‌شناس در زمان کشف از سمت الیگودرز به حرکت کرده بود. از آن زمان، دریاچه گهر به نام “دریاچه ایران” در بین اروپاییان شناخته می‌شود. با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که سالانه به این منطقه سفر می‌کنند تا دریاچه گهر لرستان را بازدید کنند، این دریاچه به لقب “نگین گردشگری اشترانکوه” افتخار دارد.بلیط هواپیما تهران رشت را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بر اساس اظهارات، دریاچه گهر لرستان احتمالاً در نتیجه وقوع یک زمین‌لرزه بزرگ شکل گرفته و ممکن است به علت لغزش زمین، سنگ‌ریزش و حرکت گسل به وجود آمده باشد.

در حال حاضر، دریاچه گهر لرستان روی گسل اصلی کنونی زاگرس واقع شده است. در سال ۱۸۹۱ میلادی، اولین و قدیمی‌ترین تصویر مستند از دریاچه گهر لرستان توسط گردشگر فرانسوی به نام ژان ژاک دومرگان تهیه شد.

بازدید : 3
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 12:19

بهترین رستوران های دبی

دبی از توریستی شهرهای جهان و ثروتمند، که گردشگران زیادی را سالانه از سرتاسر دنیا جذب خود کرده است، این شهر توریستی و جذاب دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بسیار زیادی می باشد که می توانید لاکچری ترین تفریحات را در این شهر تجربه نمایید، دبی علاوه بر داشتن جاذبه های تفریحی متعدد دارای هتل ها، آسمان‌ خراش‌ ها و رستوران های لوکس و مراکز خرید بسیار زیادی می باشد، آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی بهترین رستوران های دبی بپرازد، رستوارن هایی لوکس و لاکچری با خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی، آسیایی، مدیترانه‌ای، عربی و ایرانی که با هر نوع ذائقه غذایی که باشید می توانید در این رستوران ها غذای طبع میل خود را سفارش و نوش جان نمایید، دبی شهر با میلیون ها مسافر که بهترین رستوران‌ های بین المللی را در خود جای داده است، در ادامه با رستوران های دبی بیشتر آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

رستوران La Petite Maison دبی

از بهترین رستوران های دبی می توان به رستوران La Petite Maison اشاره کرد، این رستوران لاکچری در مرکز مالی بین‌ المللی دبی واقع شده است و در آن بهترین سر آشپزهای درجه یک قرار دارند، در رستوران La Petite Maison از بی نظیرترین مواد با کیفیت برای تهیه غذا استفاده می شود و بهترین غذاهای مدیترانه‌ ای در این رستوران طبخ می شود، از بیشترین محصولات محلی که در این رستوران زیاد از آن ها استفاده می شود می توان به کنگر فرنگی، کدو سبز، لیمو، زیتون، گوجه ‌فرنگی، فلفل اشاره کرد، غذاهای دریایی، گوشت و ماکارونی تازه از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران می باشد.بلیط هواپیما پرواز های خارجی را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

رستوران Tomo دبی

Tomo از رستوران های شیک و جذاب چینی در دبی می باشد، این رستوران یکی از بهترین رستوران های بین المللی که خوشمزه ترین غذاهای چینی را می توانید در آن سرو نمایید، رستوران Tomo دارای زیباترین و دل ‌انگیزترین چشم ‌انداز می باشد و بهترین آشپزهای خبره ژاپنی در این رستوران فعالیت دارند، Tomo در زبان ژاپنی به معنی دوست دیرینه می باشد، غذاهای اصیل ژاپنی نظیر سوشی رول شده با دست، سوشی نیگیری و ساشیمی را که جزو بهترین و خوشمزه ترین غذاهای این رستوران می باشد را می توانید در این رستوران تست نمایید. رستوران Tomo در خیابان شیخ رشید، خروجی ۵۶ واقع شده است.

بازدید : 3
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 9:26

قره کلیسا، آذربایجان شرقی

این کلیسا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کلیساهای ایران است که در شهر ماکو که نزدیک چالدران است قرار دارد. این کلیسا در سال 2008 در یونسکو به ثبت رسیده است. این کلیسا را دو نفر به نام های تادئوس، بارتقیموس برای رواج دین مسیحیت در ایران ساختند. از این رو 3500 نفر از ایرانیان زرتشتی ان زمان انجام شد که می توان دو نفر به اسم پادشاه ارمنیان سانتروک و دخترش اشاره کرد.

معماری این کلیسا که به شکل دو گنبد بزرگ مخروطی شکل است و برج های دیده بانی، قلعه های باشکوه در کنار دیواره ها و گوشه هایی که گرد مانند است. جالب است بدانید این کلیسا از دو بخش سیاه و سفید ساخته شده است که بخش دومی ان در سال 1810 میلادی ساخته شده و برای بازسازی بخش اول ان بوده است.

کلیسای سرکیس تهران

این کلیسا متعلق به ارمنی های وابسته پاپ است که بزرگ ترین کلیسا تهران است. این کلیسا در سال 1349 ساخته شد و تمام هزینه های ان را شخصی مارکار سرکیسیان با کمک مهندس افتاندلیانس ساختند.

بخش بیرونی این کلیسا را با سنگ های مرمر سفید و دیوارهای داخل ان را با نقاشی ها و طرح های کتاب مقدس ساخته شده است. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ایران بوده که می گویند در ان زمان باعث شده ارمنی ها به تهران بیایند و جمعیت افزایش پیدا کند. در حیات این کلیسا سه سنگ مرمر بسیار زیبا به یاد بود قتل عام ارامنه که روی ان ها نمادی با مضمون ازادی، رستاخیزی مسیح، اعتقاد به پیروزی وجود دارد. تنها با دریافت بلیط لحظه آخری کیش تهران می توانید از این کلیسای بی نظیر بازدید کنید .

کلیسای وانک اصفهان

این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ایران است که نام ان امنا پرکیچ یا نجات دهنده مقدس که یکی از جاذبه های گردشگری در محله ای به اسم جلفا است. در قرن 17 میلادی به دستور شاه عباس در دوران صفویه و ارمنیانی که در محله جلفا ساکن بودند ساخته شد.

کلیسای وانک به خاطر شبیه بودن ان با گنبدهای مسجد ایرانی باعث شد تا به یکی از پربازدید ترین کلیساهای ایران تبدیل شود. ساخت این کلیسا باعث شد تا گردشگران اروپایی و سبک خاص ان هزاران ارمنی در منطقه هایی که در اطراف این کلیسا بود ساکن شوند. اگر شما هم به بازدید از کلیساهای مختلف علاقه مند هستید یکی از بهترین این کلیساها را می توانید با تهیه بلیط ارزان چارتری کیش اصفهان ببینید .

بازدید : 3
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 17:28

آب گرم قهوه سویی

"چشمه قهوه خانه همت" یا آب گرم قهوه سویی یکی از چشمه های آب گرم سرعین می باشد که از چشمه ای به همین نام نشأت می گیرد. این مجموعه در شمال سرعین قرار گرفته است. دمای این آب گرم معمولا به 45 درجه می رسد و دارای خواص فراوان درمانی می باشد. آب گرم این مجموعه 2.7 لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و مزه فلز آهن می دهد. یکی از مزیت های این مجموعه قرار گرفتن در کنار اقامتگاه می باشد که اقامات گردشگران را بسیار راحت کرده است. ساختمان این مجموعه دارای بخش های مربوط به خانم ها و آقایان و همینطور کودکان می باشد که استفاده را برای خانواده هایی که کودک همراه خود دارند بسیار راحت کرده است. این چشمه خانه همینطور دارای حوضچه های آب گرم طبیعی، جکوزی، سونا و دوش های انفرادی می باشد.

آب این چشمه خانه دارای ترکیبات شیمیایی مانند بیکربنات سدیم، کلروره کلسیک آهن دار، انیدریک کربنیک می باشد که خواص درمانی زیادی مثل رفع انسداد عروق، درمان بیماری‌ های مربوط‌ به روده، درمان دردهای مفصلی، دردهای روماتیسمی، افزایش تعریق و کنترل نبض دفع سنگ کلیه و نفخ و.. دارد. آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما تهران اردبیل می باشد. بخش دیگر این مجموعه، آب چشم آن می باشد که برای چشم ها بسیار مفید می باشد که خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد. آب گرم قهوه سویی امکانات دیگری نیز مثل پارکینگ سرپوشیده و سرباز، سالن غذاخوری، آسانسور، کافی شاپ، شامپو سر و بدن، سرویس بهداشتی، رختکن، کافه، صندوق امانات دارد. یک واحد وی آی پی 12 نفره نیز در این مجموعه وجود دارد که بزرگترین واحد وی آی پی در سرعین می باشد.

آدرس: شهرستان سرعین، چهارراه قهوه سویی، خیابان طالقانی، مجتمع آب درمانی قهوه سویی

آب گرم سبلان

آب گرم سبلان با مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع بزرگترین مجموعه آب درمانی خاورمیانه می باشد که دارای 2 سالن مجزا برای خانم ها و آقایان می باشد. سالن آقایان با ظرفیتی 400 نفری و سالن خانم ها با ظرفیتی 200 نفری در هر سانس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب پذیرای مسافرین می باشد. این مجموعه دارای استخرهای سرپوشیده آب گرم، حوضچه‌های جکوزی، وان های تک نفره، سونای خشک و بخار، دوش‌ های انفرادی، حوضچه‌ های آب سرد و رستوران و بوفه می باشد. آب گرم سبلان همچنین امکانات درمانی پزشکی مثل سالن پزشکی و دستگاه فیزیو‌تراپی نیز را دارا می باشد که برای افرادی که دچار اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، اسکلتی می باشند گزینه بسیار مناسبی است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 333
  • بازدید سال : 1892
  • بازدید کلی : 1892
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی